سرویس دهی رایگان خط ۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد، هفت‌تیر تا میدان آزادی در مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) روایت مدیرعامل قطار شهری مشهد از سختی‌های ساخت خطوط مترو | ۴ هزار نفر ۲۴ ساعته در اعماق زمین پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس
سرخط خبرها

امروز (۲۷ آذر) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد چه گذشت؟ | ارائه طرحی به منظور ساخت مسکن ارزان قیمت برای اقشار کم درآمد

  • کد خبر: ۲۰۰۷۱۹
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
امروز (۲۷ آذر) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد چه گذشت؟ | ارائه طرحی به منظور ساخت مسکن ارزان قیمت برای اقشار کم درآمد
نودوهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد امروز، دوشنبه ۲۷ آذرماه در تالار شهر برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن موحدیان در نودوهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، با محکومیت حمله تروریستی و بزدلانه به مقر انتظامی در شهرستان «راسک»، اظهارکرد: در این اتفاق ناگوار، ١٢ نفر از مرزبانان غیور ایران زمین، به فیض عظیم شهادت نائل آمدند و چندین نیروی دیگر نیز دچار مجروحیت شدند.
علاوه بر این طی روز‌های اخیر تشییع ٢٨٠ شهید گمنام جنگ تحمیلی را داشته‌ایم که امیدواریم بتوانیم رهرو صادق راه آن‌ها باشیم.

وی از اهتمام شهرداری مشهد و همچنین هیئات مذهبی در برگزاری مراسم ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تقدیر کرد و افزود: باید توجه داشت که شهر مشهد مقدس، شهری زیارتی و متفاوت از دیگر شهر‌های کشور است که متناسب با شأن این شهر شاهد برنامه‌ریزی و فضاسازی شهری بوده‌ایم.

وی با اشاره به روز پژوهش ادامه داد: این مناسبت را به صورت ویژه به همکاران مرکز پژوهش‌های شورای شهر مشهد تبریک و تهنیت عرض می‌کنم؛ قدردان زحمات این مرکز برای برگزاری و به‌عهده گرفتن بُنیه علمی و پژوهشی نشست رؤسای شورا‌های اسلامی کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها و دهمین کنفرانس ملّی و سومین کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری نیز هستیم.

موحدیان گفت: حضور پررنگ پژوهشگران، متخصصان و نهاد‌های علمی و پژوهشی در غرفه مرکز پژوهش‌ها در نمایشگاه پژوهش و فناوری و برگزاری پنل‌های تخصصی در حوزه چشم انداز ۲۰ ساله شهری که یک مسئله مهم برای شورای اسلامی شهر و شهرداری است، نیز اقدام شایسته و اثرگذاری بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های شورای شهر آغازگر تدوین چشم‌انداز ۲۰ ساله، با تعامل و هم‌افزایی میان تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌های ذی‌ربط در حاشیه برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش بوده، افزود: از نهاد‌ها و مسئولان ذی‌ربط و دغدغه‌مند، تشکر و تقاضا می‌شود برای تحقق این مهم و هم‌افزایی هرچه بیشتر با مرکز پژوهش‌های شورای شهر اقدام کنند.

موحدیان تصریح کرد: برای اولین بار ارتباط با بنیاد ملی نخبگان در حوزه مدیریت شهری و تشکیل هیئت اندیشه‌ورز حوزه اقتصاد شهری توسط مرکز پژوهش‌های شورای شهر و همچنین برگزاری نشست‌های تخصصی و نخبگانی و ارائه نظرات در حوزه برنامه هفتم توسعه نیز شکل گرفته است.

وی در ادامه با گرامیداشت ۲۶ آذرماه، روز ملّی حمل‌ونقل و رانندگان، گفت: در جهان امروز، بخش حمل‌ونقل از جمله بخش‌‏های زیربنایی اقتصاد هر جامعه است که علاوه بر تحت تأثیر قراردادن فرایند توسعه اقتصادی، خود نیز در جریان توسعه دچار تغییر و تحول می‌‏شود؛ این روز را به تمامی فعالان این عرصه، به ویژه در حوزه مدیریت شهری تبریک عرض می‌کنم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: دیگر مناسبت هفته جاری، امروز ۲۷ آذرماه، روز وحدت حوزه و دانشگاه است؛ وحدت حوزه و دانشگاه، از ثمرات انقلاب اسلامی ایران است که امام خمینی به مناسبت روز شهادت دکتر مفتح آن روز را به نام وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری کردند.

موحدیان گفت: طرح گفتمان وحدت حوزه و دانشگاه، از نگرش‌های امام خمینی بود که ایشان چند سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، به این نتیجه رسیدند که مسئله همراهی و همگامی حوزه و دانشگاه برای رسیدن به افق‌هایی که بتواند جامعه‌سازی کند، ضروری است.

وی با اشاره به شب یلدا ادامه داد: شب یلدا، فرصت و بهانه‌ای برای تکریم بزرگان، مهرورزی و صله رحم در بلندترین شب سال است. شایسته است که برای این شب، به فکر افراد بی‌بضاعتی که از نظر مالی در مضیقه هستند هم باشیم تا همه شب خاطره‌انگیزی را تجربه کنیم؛ پویش «صددانه مهربانی» با هدف جمع آوری میوه‌های اهدایی شهروندان در بازار‌های میوه و تره‌بار شهرما برای خانواده‌های کم‌بضاعت، از امروز بیست و هفتم راه اندازی شده و تا پایان این ماه برپاست که از همه برای شرکت در این پویش دعوت می‌کنم.

مصوبات

لایحه نامگذاری تعداد از معابر فرعی به نام شهدا تصویب شد. براساس این لایحه شهرداری مشهد مکلف است در منطقه ثامن خیابان وحدت ۱/۲ واقع در بلوار وحدت با حفظ شماره به نام شهیدمهدی رضایی، منطقه ۴ خیابان پنجتن ۶۷ با حفظ شماره به نام شهید محمد کرامتی، منطقه ٣ خیابان رسالت ۴۸ با حفظ شماره به نام شهید سید رضا حسینی، منطقه ٩ خیابان پایداری ۳/۴ با حفظ شماره به نام شهید علی یزدان پناه و در منطقه ٢ خیابان وصال ۴ با حفظ شماره به نام شهید علی اکبر حسینی موسوی نامگذاری کند.

در ادامه طرح دو فوریتی اصلاح عنوان و شرح وظایف کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌ها تصویب شد.

براساس این طرح و در راستای تحقق ساخت خانه‌های ارزان قیمت کمک به رفع کمبود مسکن برای اقشار کم درآمد، کنترل قیمت خرید، اجاره مسکن در شهر مشهد و به منظور سیاستگذاری برنامه ریزی و هماهنگی با سایر ارگان‌های ذی‌ربط در حوزه مسکن، عنوان کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌ها به کمیسیون اقتصادی سرمایه گذاری مشارکت‌ها و مسکن اصلاح شود و شرح وظایف نیز به این کمیسیون الحاق شود.

در ادامه این جلسه تفریغ بودجه سال ١۴٠٠ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و عاملیت شهرداری مشهد تصویب شد. تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و عاملیت شهرداری که از حیث منابع به مبلغ ۵ هزار ۵٢٩ میلیارد و ۶٣٧ میلیون و ١٧٣ هزار ریال و از حیث مصارف به مبلغ ۵ هزار و ۵٢٩ میلیارد و ۶٣٧ میلیون و ١٧٣ هزار ریال که منابع و مصارف نسبت به اصلاح بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ به میزان ۵ درصد کاهش داشته است.

تفریغ بودجه سال ١۴٠٠ شرکت توسعه گردشگری و عاملیت شهرداری مشهد تصویب شد. ماده واحده تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ شرکت توسعه و عمران هفت حوض و عاملیت شهرداری مشهد که از حیث منابع به مبلغ ٢٠١ میلیارد و ٢٢۵ میلیون و ١۶١ هزار ریال و از حیث مصارف مبلغ ٢٠١ میلیارد و ٢٢۵ میلیون و ١۶١ هزار ریال که منابع و مصارف نسبت به اصلاح بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ بدون تغییر بوده است.

تفریغ بودجه سال ۱٤۰۰ سازمان زمین و مسکن و عاملیت شهرداری تصویب شد. تفریغ بودجه سال ۱٤۰۰ سازمان زمین و مسکن و عاملیت شهرداری که از حیث منابع مبلغ ١٠ هزار و ۴٩۴ میلیارد و ۵۶ میلیون و ٢٣۵ هزار ریال و از حیث مصارف مبلغ ١٠ هزار و ۴٩۴ میلیارد و ۵۶ میلیون و ٢٣۵ هزار ریال که منابع و مصارف نسبت به اصلاح بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ به میزان ٢٤ درصد افزایش داشته است.

در ادامه این جلسه تفریغ بودجه سال ١۴٠٠ شرکت نمایشگاه بین المللی و عاملیت شهرداری مشهد تصویب شد.تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ شرکت نمایشگاه بین المللی و عاملیت شهرداری که از حیث منابع به مبلغ ۵٨٣ میلیارد و ۵۴۴ میلیون و ۴٣ هزار ریال و از حیث مصارف ۵٨٣ میلیارد و ۵۴۴ میلیون و ۴٣ هزار ریال  که منابع و مصارف نسبت به اصلاح بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ به میزان ۵ درصد افزایش داشته است.

در پایان این جلسه تفریغ بودجه سال ١۴٠٠ سازمان بازآفرینی فضای شهری و عاملیت شهرداری مشهد تصویب شد. تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ سازمان بازآفرینی فضا‌های شهری و عاملیت شهرداری مشهد که از حیث منابع مبلغ 
١هزار و ٢۴٨ میلیارد و ۵۵٩ میلیون و ٩١۴ هزار ریال و از حیث مصارف مبلغ ١هزار و ٢۴٨ میلیارد و ۵۵٩ میلیون و ٩١۴ هزار ریال که منابع و مصارف نسبت به اصلاح بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ به میزان ٦٠ درصد کاهش داشته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->